Lördagsmys

Ni vet hur man brukar säga att det var bättre förr? Det kan jag hålla med om i vissa fall men vi kommer till det.

Hur som helst så började kvällen med att jag och tjejen gick ner till konsum och köpte lite gott till kvällen och hyrde oss en film. Vi gjorde iordning pizzan och ställde in den i ugnen. Medans den blev klar förberedde jag mitt playstation 3 för att se filmen och tjejen öppnade ett paket sushi som hon ville jag skulle prova. Kan ju säga att smaken var god men tuggmotståndet kändes konstigt. Ingen konsistens man är van vid direkt. Men vidare till filmen.

Vi hällde upp cider och tände lite ljus, hämtade pizzan och startade filmen.

Filmen vi hade hyrt hette American Pie - The book of love.
Jag antar att dom flesta sett American Pie filmerna förut och jag tyckte faktiskt dom börjar spåra ur. Det har blivit för mycket naket och mindre komedi. Tacka vet jag dom första filmerna med dom klassiska figurerna såsom Jim, stiffler och självklart "shitbreak". Men hur som helst så handlar den här filmen om ett gäng kompisar som desperat vill bli av med oskulden. Lyckligtvis så snubblar en av karaktärerna över The book of love, sex Biblen. Tyvärr har den blivit förstörd så dom har svårt att läsa helheten av boken och därför går det inte riktigt som planerat.
Tycker inte filmen var så bra faktiskt, den var rolig men när namnet American Pie finns med förväntar iaf jag mig lite bättre. Det var bättre förr alltså.

Kvällen får 5/5 och filmen får 3/5 i betyg.

Men nu ska jag ut i köket och plocka fram frukost till mig och tjejen. Ni får ha de bra och glöm inte fortsätta läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0