Penga träd

Hej
sitter just nu och funderar lite hur vida man ska lösa ekonomin för resten av månaden då det blivit lite för mycket oväntade utgifter och jag måste försöka klämma in högskoleprovsavgiften.
När man var liten och bad om pengar fick man jämt höra att pengar inte växer på träd så man skulle jämt vara varsam men visst hoppas man fortfarande på att man ska råka snubbla in i det där träder fullt blommande med fint strukna sedlar. Får helt enkelt fortsätta hoppas på antingen trädet eller en lottovinst men med tanke på att jag inte köper lotter så är nog faktiskt trädet troligare.

Hur som helst så är det skönt att det är fredag, 2 vilodagar både idag och imorgon sen blir det ett pass på gymmet igen. Väldigt skönt faktist att svettas och känna att det ändå efter så snabb tid blir förändring. Nu väntar jag bara på att man ska se förändringen också.

Idag tänkte jag faktiskt slå ett slag för en serie som jag inte följt än men precis börjat uppskatta. Sett något avsnitt här och där och det har lett fram till att jag snart har säsong 1 hemma. Serien jag pratar om heter Glee. Kan inte säga så jättemycket om den förutom att det är en liten grupp med utstötta människor "Glee Club" som sjunger och dansar och kämpar för att komma i rampljuset. Jag får skriva lite mer om serien när jag fått lite kött på benen så att jag inte skriver fel saker.

Nu ska jag plocka fram lite rådjurskött ur frysen så det är upptinat till morgondagens middag. Ha de bra där ute så ses vi snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0