Ny film

Hej, idag är det fredag. Jag började min fredag med att glömma bort att jag lovat att köra min syster till kalmar tidigt så jag blev väckt och fick skynda iväg. Efter det så var hon faktiskt snäll och bjöd mig och tösabiten min och sig själv såklart på solning. Det var ganska skönt och lite avkopplande. Det kan man ju behöva så man slipper tänka på allt plugg hehe.
Men när vi kom hem så lade jag och sötnosen oss i sängen i sängen och satte igång en film.


Filmen hette How to train your dragon och är en animerad fantasy film. Trots att den är animerad så fick den faktiskt mig ganska rörd. Otroligt bra måste jag säga. Handlar om en liten pojke som är uppvuxen i en vikingaby som ständigt blir attackerade av drakar. Vikingarna är stora och biffiga men han är liten och klen och passar inte riktigt in. Men han vill inget hellre än att döda sin första drake. En dag får han chansen när han lyckas skjuta ner en drake med ett nät. . . . . Där lämnar jag nog er så får ni se resten. Vill inte råka förstöra filmen för er. Men hur som helst så är filmen kanonbra och lätt värd att se! Under filmens gång kommer du hinna skratta, känna oro, bli glad och säkert massa annat.

Betyg: [X][X][X][X][ ] SE DEN

!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0