Uttråkad

Ja jag är uttråkad, hur man nu kan vara det med så himla mycket plugga att göra som jag har hehe. Men men. Vad funkar bättre när man är uttråkad än att se filmer? Inte mycket iaf. Kanske se film med godis då iofs.
Tyvärr har jag inte skrivit nu på ett tag för jag har haft fullt upp med en psykologi uppsats men det borde snart vara klart så då kan jag börja skriva lite oftare igen.

Som plåster på såren så får jag väl ge er dubbla filmer det här inlägget. Låter inte fel va?
Nej jag tänkte väl det.

Vi börjar med en film som jag såg för länge länge sen som jag kände mig tvungen att se igen. Plus att flickvännen min aldrig hade sett filmen och det är ju en sån där "måste se" Film. Så det blev att slå sig ner och titta på den.
Filmen heter Forrest Gump. Det är en film från 1994 som handlar om en utveckligstörd kille och hans liv. Filmen kan uppfattas som ganska tråkig i början men håll ut, den blir bättre.
Forrest lyckas iallafall med stora bedrifter utan att ens riktigt förstå vad han gör. Han gamla barndomskompis däremot som inte ville något hellre än att lyckas har det inte lika lätt.
Har ni inte sett filmen så ska ni helt klart se den.

Filmen får [X][X][X][][] 3/5 i betyg. Den kunde fått högre men den är som sagt lite segstartad.




Som andra film så väljer jag att prata om en lite nyare film. Det är 3 filmen som kommer om dom här leksakerna. Har ni gissat vilken film det är? . Jag pratar såklart om Toy Story 3.
Toy story 1 var en film som jag vet många gillade. Filmerna handlar om ett gäng leksaker och att dom egentligen lever. Bland leksakerna finns cowboyen Woody, Rymdhjläten Buzz lightyear och potatisparet Mr and Ms Potatohead. Det finns givetvis många fler men det kommer bli ett alldeles för långt inlägg om jag ska berätta om alla.
Hur som helst så var Toy story 1 en väldigt bra film medans jag inte var lika nöjd med tvåan och därför hade jag inte heller så stora förväntningar på trean. Men vad överraskad jag blev. Den slog mig med häpnad.
Filmen handlar om att leksakernas ägare Andy ska börja på collage och nu inte längre kan ha kvar sina leksaker. Han vill inte slänga dom så hans tanke är att lägga upp dom på vinden men det blir inte riktigt som han tänkt sig så leksakerna hamnar tillslut på ett dagis där dom inte riktigt blir bemötta som dom önskat sig bli.

Toy story filmerna:
Toy story 1 [X][X][X][][] 3/5
Toy Story 2 [X][X][][][] 2/5
Toy Story 3 [X][X][X][X][] 4/5
Filmen får det högsta betyget av Toy story filmerna men klarar sig inte hela vägen till Jackpotten!







Forrest Gump [X][X][X][][] 3/5

Toy Story 3 [X][X][X][X][] 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0